RETURN POLICY

This page is for Norwegian customers or if you have made a purchase through Scandinavianedition.no. For international customers - please go to Scandinavianedition.com

Dersom du har handlet på vår nettbutikk og ønsker å returnere per post, må du ta kontakt med vår kundeservice via hello@scandinavianedition.com. Du vil motta en forhåndsbetalt returseddel fra Posten på mail. Denne returseddelen må printes og klistres på pakken som skal gå i retur. Vi jobber for å gjøre denne prosessen så smidig som mulig for våre kunder. 

Du har 30 dager ubetinget angrerett. Vi setter pris på om du leverer tilbake varer i originalemballasje. Selv om produktet ikke er brukt er det vanskelig for oss å selge varer uten emballasje. Ta kontakt på overnevnte mail så fikser vi dette så enkelt som mulig for deg!

Vilkår for retur av vare

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Pakkelappen som ligger i pakken når du mottar den, må følge med i returen.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

Tilbakebetaling ifm. retur/bytte av varer

Vi jobber for å behandle din retur i løpet av 7-10 dager etter at du sendte pakken tilbake til oss. Den tiden det tar før returen blir gjennomført avhenger av postgang. Ved retur tilbakebetales pengene til samme betalingsmetode du benyttet deg av ved bestilling. Fra den dagen du mottar bekreftelse på mottatt retur med returbeløp vil Stripe tilbakebetale til ditt bankkort/bankkonto i løpet av 10 virkedager, hos PayPal vil du ha returbeløp tilgjengelig på din PayPal konto i løpet av 1-2 virkedag.